Elindult az OKFŐ új, H-PASS elnevezésű nemzetközi projektje
Az OKFŐ szervezésében került megrendezésre a H-PASS „Egészségügyi szakmai és a "DigitAl team" készségek fejlesztése” elnevezésű projekt nyitó-konferenciája 2023.05.16-17. között, Budapesten.
A hibrid rendezvényen az online résztvevők mellett minden közreműködő ország (Ciprus, Görögország, Magyarország, Olaszország, Litvánia és Románia) személyesen is képviseltette magát, így több mint 30 fő jelenlétében Srágli Attila, az OKFŐ Pályázati és Projektkoordinációs Igazgatóságának vezetője nyitotta meg az eseményt. Az egészségügyi tárca (BM) részéről Pál Gabriella osztályvezető köszöntötte a résztvevőket.
A projekt 6 munkacsomagra oszlik, amelyeket az OKFŐ mint vezető konzorciumi partner koordinál. A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központja kapcsolt szervezetként vesz részt a programban.
A H-PASS projekt partnerei kormányzati szervekből, kutatóintézetekből, oktatókórházakkal és egészségügyi szolgáltatókkal közvetlen kapcsolatban álló akadémiai intézményekből, valamint az egészségügyi humánerőforrás oktatásra és annak virtuális platformokon keresztül történő megvalósítására összpontosító szervezetekből áll.
A H-PASS projekt célja, hogy digitális készségeket és csoportkompetenciákat fejlesszen a digitális technológiák jobb kihasználásához. Pilot jelleggel olyan a digitális eszközök használatára és a transzverzális készségek fejlesztésére irányuló digitális képzési programokat és modulokat kíván kidolgozni, majd tesztelni, amelyekkel biztosítható a klinikai szakszemélyzet digitális készségeinek innovatív környezetben történő fejlesztése.
A H-PASS keretében a digitális érettség, írástudás, felkészültség és befogadás magasabb szintjének biztosítása érdekében sor kerül a jövő egészségügyi oktatóinak „Train the Trainer” képzésére abban a reményben, hogy az új készségek és kompetenciák elterjedéséhez szükséges magatartásbeli változás élére állnak. A kísérleti képzések eredményei alapján a szakemberek tesztelik majd az új képzési programokat és az innovatív virtuális tanulási környezetet. A képzési modulok a 6 uniós tagállam pilot képzési tanulságainak beépítésével kerülnek majd véglegesítésre.