EmpNURS - Ápolók mentor-képzés
Projekt cím |
EmpNURS - Ápolók mentor-képzési programja |
Projektazonosító |
510111-LLP-1-2010-1-FI-ERASMUS-ECUE |
Projekt cím angolul |
Empowering the Nursing Profession Through Mentorship |
Támogató program |
EU Lifelong Learning Programme |
Támogatás a programból (Pénznem) |
EUR |
Támogatás a programból (összeg) |
N/A |
Projekt teljes költségvetése (összeg) |
N/A |
Az ÁEEK-re jutó támogatás a programból (összeg) |
22 992,00 |
Az ÁEEK-re jutó támogatás a programból (%) |
75% |
Az ÁEEK-re jutó hazai társfinanszírozás (%) |
0% |
Az ÁEEK által biztosított önerő intézményi forrásból (%) |
25% |
Támogatást igénylő |
Turku University of Applied Sciences (FI) |
Főkedvezményezett |
Turku University of Applied Sciences (FI) |
Konzorciumi partnerek száma összesen |
7 |
Projekt célja |
A projekt célja az európai ápoló képzés modernizálása, a tagállami eltérések harmonizálása, az ápolás minőségi oktatásának, valamint az ápoló oktatók, a hallgatók és szakképzett ápolók szakmai fejlődésének elősegítése volt. Emellett a szakképzett ápolók klinikai szakmai gyakorlat-vezetési képességeinek, szakértelmének fejlesztése, a gyakorlat-vezetési modellek homogenitása, az oktatást és gyakorlatot biztosító szervezetek magasabb szintű integrációja, és az európai ápoló képzés kongruenciájának elősegítése is cél volt. |
A projekt rövid összefoglalása |
Az ápolás, mint foglalkozás Európa szerte igen változatos képet mutat. Ez részben annak a következménye, hogy az ápolók oktatásában jelentős különbségek mutatkoznak. Az ápolás, mint szakterület fejlesztésének egyik indikátora a szakképzett ápolók aktivitása, melyet a klinikai szakmai gyakorlatukat töltő ápoló-hallgatók szakmai gyakorlat-vezetésében fejtenek ki. Minden ápolás oktatási rendszerben kulcsfontosságú tényező, hogy a klinikai szakmai gyakorlat-vezetést végző ápoló és az ápoló-hallgató között oktatási-képzési kapcsolat alakuljon ki. Ez a megközelítés azonban nem általános, mivel a klinikai szakmai gyakorlat-vezetés ilyen típusú modellje viszonylag ismeretlen; vannak országok, ahol a szakképzett ápolók teljesen függetlenül végzik a hallgató-ápolók szakmai gyakorlat-vezetését, és vannak olyan országok, melyekben a szakképzett ápolók nem ilyen típusú rendszerben végzik tevékenységüket. Ennek oka elsősorban a kialakult oktatási-kulturális tradíciókban keresendő, és nem a személyek eljárásról alkotott véleményében. Ennek ellenére, az európai ápoló képzés modernizálása megkísérli kezelni az eltéréseket, és elősegíteni az ápolás minőségi oktatását.
|
Projekt megvalósításának tényleges kezdete |
2012.01.01 |
Projekt fizikai befejezésének határideje |
2013.11.30 |
Projekt fizikai befejezésének tényleges határideje |
2013.11.30 |
Kötelező mondat |
Az Európai Unió LifeLong Learning Programja által társfinanszírozott projekt |
Logók |
|
Közérdekű információk |